close
Blogtrottr
<<蘋果日報>>即時新聞-最新
即時新聞-最新 
Thousands of Free eBooks

BookBub brings you free & bargain national bestselling eBooks in the genres of your choice! Sign up now & join 1.5 million happy readers.
From our sponsors
「不怕催淚彈」 輔大女生返港挺佔中
Oct 2nd 2014, 07:25

香港佔中行動第5天,就讀輔仁大學的香港僑生曹嘉詠(20歲)不畏懼港警催淚彈,特別向學校請假,今天早上搭乘國泰航空班機返回香港,曹同學說:「身為香港人,我有能力,我就一定要回來。」

曹同學說,從小就有參加過很多遊行,家人雖然很擔心,但是在餐廳工作的媽媽很支持她,都會叫我有什麼危險要找地方躲好,不要走到太裡面去,要注意安全。雖然 這次「佔中」活動有發生港警暴力衝突,但我一點都不擔心,就算害怕,我是香港人,就一定要站出來,警方這樣暴力,只會吸引更多了去參加活動。

曹同學說,香港回歸這17年來,都沒有看到真正的普選,而且政府一直在迴避我們的聲音,所以身為香港人,我有能力,我就一定要回來香港。(陳啟明/桃園機場報導)
 

曹同學說,香港回歸這17年來,都沒有看到真正的普選,而且政府一直在迴避我們的聲音,所以身為香港人,我有能力,我就一定要回來香港。陳啟明攝

為了參加佔中活動,香港僑生曹嘉詠向學校請假後,獨自1人搭機返回香港。陳啟明攝

香港僑生曹嘉詠在候機室等候登機。陳啟明攝



【臉團】:臉書熱門粉絲團最新動態大集合

【蘋論陣線】:最新評論及獨立媒體每日總覽

有話要說 投稿「即時論壇」

onlineopinions@appledaily.com.tw

This entry passed through the Full-Text RSS service - if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    shamb 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()