close
Blogtrottr
批踢踢實業坊 BeautySalon 板
 
Compare Hotels

Find great prices for amazing hotels wherever your next destination may be. It's simple to search 100+ sites at once!
From our sponsors
[請益] 我的膚質是...?
Apr 3rd 2014, 08:55, by acactus

作者acactus (*仙人掌小姐*)

看板BeautySalon

標題[請益] 我的膚質是...?

時間Thu Apr 3 08:55:21 2014

有人為了瞭解自己的膚質去看醫生的嗎?! 最近忽然興起這個念頭, 但不知道這樣會不會很怪@@? 原PO這幾年來膚況變得很複雜, 主要是毛孔很大、出油量多、脫皮、濕疹和泛紅, 第一次ipsa作膚測時皮脂高達97,水份卻只有28。 最近實在受不了, 所以做了早上只用清水洗臉的實驗(沒有每天,只有不用上妝時), 其實我早上睡醒臉上並沒有出油, 硬要說的話大概鼻子有一點點吧, 然後毛孔很大, 用清水洗完臉後不上任何保養品, 大概要三小時後鼻子才會有一點點油, 其他的地方還是該爽的, 但雙頰會些微得刺痛,而且摸起來比較粗糙, 我看精華區裡的簡易區分法, 發現這樣好像是乾肌?! 我一直以為我是油肌耶.... 可是我如果用了保養品+上妝, 又是快速的滿臉油光, 怎麼會這樣@@? 不好意思,最近真的很想把膚況弄正常一點, 所以常常來發問, 感謝熱心回答的版友^__________________^ -- ※ 發信站: 批踢踢實業坊(ptt.cc), 來自: 111.254.50.144 ※ 文章網址: http://www.ptt.cc/bbs/BeautySalon/M.1396486523.A.C50.html

This entry passed through the Full-Text RSS service — if this is your content and you're reading it on someone else's site, please read the FAQ at fivefilters.org/content-only/faq.php#publishers.

You are receiving this email because you subscribed to this feed at blogtrottr.com.

If you no longer wish to receive these emails, you can unsubscribe from this feed, or manage all your subscriptions
arrow
arrow
    全站熱搜

    shamb 發表在 痞客邦 留言(0) 人氣()